Friday, October 29, 2010

Elak Jadi Mangsa Dari Pemangsa !!!

 Masih tatap ku sokong !!!!

Salam sejahtera semua warga Malaysia mauhupun warga negeri Sabah. Terpanggil semula diriku untuk merencanakan apa yang dilihat kepincangan pada masyarakat bertamadun di Malaysia.

Musim mengundi tiba lagi, pertama DUN Galas dalam negeri Kelantan dan Parlimen Batu Sapi dalam negeri Sabah.Apa yang ingin dikupas ialah melihat bagaimana masyArakAt di kedua-dua kawasan telah di gula-gulakan oleh B end.

Di Sandakan ,kebanyakkan rakyat hidup miskin malah masih ada yang kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang telah dibawa ke kancah permainan politik B end. Media elektronik setiap malam menyiarkan kempen demi kempen yang dilakukan oleh B end untuk memenangi hati masyarakat Batu Sapi dengan calonnya yang BAHASA MELAYU pun tidak berapa fasih. Hidup di negarakuohmalaysia berpuluh tahun tetapi BAHASA MELAYU pun masih tidak fasih menjadi calon pilihan B end. Fikirkanlah wahai pengundi yang bijaksana. Bagaimana orang begini ingin berkhidmat kepada anda ??? Bagaimana hidupnya sebelum ini ?? Bagaimana hidupnya selepasnya ini ?? Fikirkah wahai rakyat Sandakan.

Setiap malam media menunjukkan rumha-rumah di Sandakan terutama rumah di atas air menggantung bendera kati berwarna biru. Sedarkah wahai pengundi Batu Sapi. Sejak merdeka dengan parti B end memerintah negara anda , anda tetap tinggal di atas air ???? Apa yang anda ada hasil pemerintahan masukk poket sendiri parti B end ? Ya betul anda boleh bersekolah ada kemudahan api , air dan pelbagai. Betul aka ada kemudahan air ? Tetapiitu sebenarnya adalah hak anda sebagai rakyat dan sebagai pemilih yang memilih pihak untuk berkhidmat kepada anda. Berkhidmat kepada anda selama 50 tahun . Itu sahaja yang anda dapat???

Para pengundi di Batu Sapi, berfikirlah secara matang jangan masih terlena dengan gul-gula celah gigi hadiah dari parti b end. Gula - gula yang diberi tetapi segunung manisan ditelan masuk poket sendiri.Siapa yang rugi anda dan anak cucu anda sampai mati !!!!!!!

No comments: