Monday, March 8, 2010

Benarkah UMNO sudah berubah?

TPM mencanangkan dgn bangga UMNO sudah berubah. Benarkah UMNO sudah berubah? UMNO berubah dari sudut mana? Sebagai ahli UMNO akar umbi saya tidakpun merasakan perubahan UMNO yang dicanangkan oleh TPM itu. Yang saya lihat rakyat biasa semakin benci terhadap pemimpin UMNO? Pemimpin-pemimpin UMNO patut buat kajian kenapa wujud pelbagai persepsi serong terhadap mereka? Yang saya nampak pemimpin-pemimpin UMNO hari ini masih tidak sedar diri, mungkin kerana mereka sudah terlalu lama duduk di atas.

Sebagai ahli UMNO biasa yg tidak terikat dengan pangkat dan projek-projek, perubahan yang kami hendakkan ialah:

1. Pemimpin-pemimpin UMNO tidak harus mencampuri agensi-agensi kerajaan seperti Polis, SPRM, kehakiman, Pendidikan dan seumpamanhya.

2. Pemimpin-pemimpin UMNO perlu lebih telus, bermoral dan beramanah. Melaksanaklan apa yang diperkatakan. Contohnya, rakyat didahulukan pencapaian diutamakan tetapi dalam masa yang sama harga barang naik, minyak naik, kos hidup naik, pelbagai subsidi diperkenalkan, tetapi rakyat tetap juga menderita.

3. Pemimpin-pemimpin turun padang bukan bermakna pemimpin-pemimpin sahaja turun dan lihat penderitaan rakyat tetapi tiada usaha yang dilakukan. Insyallah dalam post yang akan datang saya akan paparkan gambar-gambar rumah ahli-ahli UMNO akar umbi di kampung saya. Rumah mereka amat daif. Kalau pemimpin tak turun pun tak apa, yang penting kebajikan rakyat terjaga. Itu yang penting.

No comments: