Thursday, March 18, 2010

Krisis Air Terus Melanda


Lihatlah betapa kasihannya mereka. Mandi di sungai yang sudah agak cetek. Kebersihan tidak lagi diutamakan. Yang penting mereka dapat mandi. Daripada tinjauan yang saya buat terdapat juga beberapa orang yang mengambil air di sini untuk masak dan minum. Air sungai ini meskipun kelihatan jernih tetapi sudah tidak mengalir lagi. Betapa mereka tidak mementingkan kebersihan lagi. Apa yang penting bagi mereka ialah dapat meneruskan kehidupan.
Persoalannya, di mana perginya pemimpin-pemimpin BN hari ini? Alangkah baiknya jika kerajaan melaksanakan pembenihan awan agar hujan akan turun. Bila hujan turun pasti sungai ini akan membekalkan air yang bersih kepada rakyat.
Menurut penduduk kampung yang sempat saya temui, paip air sudah siap namun sehingga ke hari ini paip tersebut tidak membekalkan air kepada mereka. Kena tunggu pilihan raya jugakah baru air pili berfungsi.? Terserahlah kepada rakyat Sabah untuk menilai pemimpin-pemimpin BN hari ini. Gunakan akal semasa mengundi. Jangan kerana disogok RM20 atau RM50 sahaja maka kita kena menanggung penderitaan selama lima tahun.

No comments: